donderdag 25 november 2010

Greet heeft een vraag aan Koning Winter

Majesteit!

U hebt eerder al om het hoekje gekeken en het schijnt dat u dit weekend echt richting ons nederige landje komt. Volgens de meteorologen heeft u de macht vanaf 1 december, maar de astronomen houden het op 21 of 22 december. U bent dus een tikkie aan de vroege kant, echter als de meteorologen en de astronomen het al niet precies weten (lapzwansen), dan kan ik u dat natuurlijk niet echt kwalijk nemen.

De weersverwachtingen die gepaard gaan met negatieve temperaturen en zelfs sneeuw liegen er niet om en ik kan u verzekeren dat ik er geen drol aan vind. Excusez le mot. Op een of andere manier doet mijn oplaadbare batterij het niet zo goed bij deze temperaturen en korte dagen. Mijn hele lichaam schreeuwt om een winterslaap. Of op zijn minst iedere dag onder een dekentje op de bank. Maar sociaal-maatschappelijk is dat niet zo handig.

Vandaar dat ik graag een verzoek bij u wil indienen. U bent vast bekend met moderne communicatiemethoden, dus ik ga er van uit dat u dit niet meer in drievoud verlangt. Mijn vraag is als volgt: Kunt u alstublieft deze winter uw macht aanwenden om de zon veelvuldig te laten schijnen en de temperaturen een beetje op te drijven en de dagen een pietsie op te rekken? Vorig jaar hebben we genoeg winter gehad voor twee keer.

Ik dank u hartelijk voor uw luisterend oor.
Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met de meest hartelijke groets,
Ik

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Geachte Koning Winter,

Mocht 1 verzoeker niet voldoende zijn, dan bij deze ook de 2de verzoeker. Ik mag dan wel een Fries zijn, maar de voorliefde van kou en zeker die van sneeuw, is bij mij compleet niet aanwezig. Sterker nog, als ik 1 sneeuwvlok beken, bekruipt mij een neerslachtig gevoel, gepaard met angst.

Dus wat mij betreft, mag u van mij daar blijven waar u nu bent, waar u onwaarschijnlijk vele mensen erg blij maakt. Wanneer u ons de lentezon zou willen sturen, is de dank erg erg erg groot!

Tut

Margreet zei

@ Anoniem: Joehoe! Medestanders zijn méér dan welkom.
Tuut

V.en M zei

Wat zou je er van vinden een half jaartje Curacao?
V.en M

Margreet zei

@ V.en M: Alleen het idee al.....ohhh.

Anoniem zei

Tja, ik wil jullie winterdepressie niet verstoren, maar ..............
Ik heb de kinderen aangemoedigd om met veel ah's en oh's de sneeuwvlokken te begroeten.
Ik voelde van binnen zo'n gelukzalige rust nu de winter ( voor mij totaal onverwacht, daar ik géén tv kijk en géén krant lees..),mij zomaar tijdens mijn slaap verraste met een prachtig schilderij, een betoverend mooie wereld. Actie: laarsen uit de schuur, karton in de bijkeuken, kaarsen aan,chocomelk en dat op een anders zo'n gewone vrijdag!!!.
Ps. zonder kruik,fleece, sokken en thermostaat over z'n toeren ben ik onuitstaanbaar hoor!

Margreet zei

@ Anoniem: Tja, de winter kan ook zo zijn mooie momenten hebben; pittoresk. Maar ook ik overleef het niet zonder kruik, deken, sokken en een hoge verwarmingstemperatuur.

Anoniem zei

Bovenstaande reactie niet voorzien van afzender.... Zo flauw hè om maar anoniem mn mening de wereld in te kwakken.
Moeder van het nichtje

Margreet zei

@ Moeder van het nichtje: ik had al zo'n vermoeden...
Maar ik ben er gewoon nog niet klaar voor, kou, ijs, sneeuw, brrrrr. Doe mij maar een zonnetje en 25 graden. Ach, een mens moet wat te zeuren hebben, toch?