donderdag 29 juli 2010

Aan alle boze mannen in het verkeer

Ik snap dat het rijden in Maastricht erg frustrerend kan zijn. Ik weet het, ik rijd er ook rond. Ik vind de werking van de stoplichten ook onbegrijpelijk. Ik vind ook dat er misschien iets te veel van zijn in de stad. Gister 5 minuten voor één rood licht gewacht en daar is geen seconde van gelogen!

Ik weet ook dat er soms situaties zijn, waarbij we letterlijk heel dicht bij elkaar komen.
Situaties die ontstaan omdat de één onoplettend is, en de ander iets te haastig.
Situaties waarbij de één een inschattingsfout maakt, en de ander te hard rijdt.
Situaties waarbij de één een verkeersregel nog wel weet, en de ander niet.

Maar dat is nog geen reden om mij luid scheldend, met het hoofd uit het raam, te passeren. En het is zeker geen reden om mij direct na een kruispunt klem te rijden, uit te stappen, naar mij toe te lopen en een bijzonder dreigende houding aan te nemen, waarbij ik blij ben dat mijn raam dicht zit, omdat de hemel in een bulderende huilbui is losgebarsten.

Doe eens rustig! Relax een beetje!!
Laten we elkaar een heel klein beetje accepteren, alsjeblieft.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Niemand, niemand heeft het recht om zo te reageren. Wat wil zo iemand daar mee te bereiken? Jij hebt alleen de schrik van je leven gehad, waar je last van hebt. Wat een halve gare zeg!
Sterkte en laat je niet kisten, famke!

Tut

Margreet zei

@ Anoniem: ik ben eigenlijk niet eens geschrokken, maar ik was zo verbaasd! Te meer omdat ik twee keer in één week te maken had met zo'n razende roeland.

Tuut terug

L zei

Hebben ze geen stickers met "ik rem niet voor woedende mannen" ???

Wel vaag, ben ook wel es pissed maar er zijn grenzen!!!!

Zal het zuiderlijk temerament wel zijn of nie??? :-)))
X
L

L zei

Oh ja, temPerament natuurlijk.........

Margreet zei

@ L: ik geloof dat zo'n stikker als een rode lap werkt; ik wil het in ieder geval niet uitproberen. Ik zoek de (vervagende) grens niet graag op namelijk.

Dat van dat temperament is ook door mijn gedachten gegaan, maar dat is een te makkelijk excuus.

X

Iris zei

En ik kan nog steeds lachen om je stoplicht-blog,
met Harry en z'n opleiding, haha.

Knuffel!

Margreet zei

@ Iris: Ik ben blij dat ik je met terugwerkende kracht en bij herhaling kan laten lachen!

Kus

V. zei

Heren denken dat ze beter kunnen autorijden dan damesDit blijft maar steeds weer de kop opsteken.Laat de mannen een sticker opplakkenmet de tekst:"Sorry ik doe men best heer te zijn"
V

Margreet zei

@ V.: Van mij mogen de heren dat denken, maar dat Neanderthaler-gedrag hoeft van mij niet zo. Laat ze het vooral bij denken houden.

Anoniem zei

Er zijn stickers met de tekst: een heer in het verkeer is altijd een dame!
Ugh!!
Tut

Margreet zei

@: Anoniem: ik krijg sowieso braakneigingen van die stickers!
Tuut