dinsdag 17 juli 2012

Greet en de mug

Mug,

Ik weet ook wel dat jij recht op leven hebt. Maar waarom ben je zo ongelofelijk irritant? Wat is er mis met geluidloos rondvliegen? Ik zie het nut ook niet om dit met een hels kabaal te doen, rond mijn hoofd, net op het moment dat ik in slaap dreig te vallen. En als zonder geluid dan niet mogelijk is, misschien dan in een andere toonsoort, zodat het niet zo in mijn oren blijft na-echoën.

Dan je voedselbehoefte. Blijkbaar heb je het op mijn bloed voorzien en niet op dat van Mr.T. Het zal wel een kwestie van smaak zijn. Ik weet dat ik er appetijtelijk uitzie, maar daar is het jou waarschijnlijk niet om te doen. Ik snap dat je iets te happelen nodig hebt, maar waarom zo? Waarom moet het van die dikke sporen nalaten? Weet je wel hoe erg jeuk is? Steek die zuignap van je maar in mijn lijf, maar alsjeblieft, laat die giftroep achterwege. Ik kan er niet zo best tegen namelijk. Volgens het wereld wijde web is het een bloedverdunner en tegelijkertijd een verdoving. Maar die heb ik niet nodig. Ik heb een gigantisch hoge pijngrens.

Hebben we een deal?
Mooi zo.
Dan zie ik je vannacht weer.
In alle rust en stilte.
En zonder verdoving deze keer.

Toedeloetjes
Greet


Geen opmerkingen: