maandag 26 oktober 2009

Greet en het glasvezel vervolg

We waren nog niet klaar met de glasvezel, oh nee, nee, nee!
Tijdens onze vakantie hebben ze ons een brief gestuurd met welkom en wachtwoorden en een installatie-instructie-boek en een nieuw telefoonnummer in afwachting van de portering van ons huidige nummer.
De dag erna lag er een brief op de mat van KPN die het verzoek om nummerportering bevestigde. Nadat ik in een moordend tempo tot 100 had geteld, heb ik de telefoon gepakt om de mensen van de glasvezel eens even te vertellen wat ik hier wel niet van vond.
Ik kreeg een alleraardigst meisje aan de telefoon, maar helaas heeft ze echt geen idee waar ze het over heeft. Ik moet zelf maar even een verzoek tot nummerportering bij de KPN indienen, dan werd alles terug gedraaid en oh ja, ze zag dat dit alles op een misverstand berustte. Misverstand? Ik heb mijn annulering van de glasvezel schriftelijk bevestigd gekregen in juni. Wat is daar mis aan te verstanden?
Ik heb heel beslist, maar vriendelijk het meisje verteld dat ik geen enkel initiatief ga nemen om hun fout recht te laten zetten. Ze vertelde me dat er misschien dan wel wat te regelen valt. En vervolgens stond ik voor de derde keer in de wacht.
Het meisje klonk opgelucht toen ze weer terug kwam. Ze konden het waarschijnlijk nog wel regelen, er was nu een mail gestuurd aan KPN. En ja hoor, na twee dagen krijg ik weer een bevestiging van KPN met als onderwerp: geannuleerde annulering. Geen idee wat dat betekent, maar uit de brief begrijp ik dat ik gewoon bij KPN mag blijven. Weer twee dagen later staat er een volkomen onbegrijpelijk bericht op de voicemail van het vriendelijk meisje. Tussen de woorden en regels door snap ik dat het allemaal geregeld is. Gelukkig kunnen we tot op heden nog steeds gewoon bellen.

Geen opmerkingen: