maandag 2 november 2009

Greet en verhuizen (het volgende deel)



Met hoofd en hart en ziel tussen papieren, dingetjes en datjes.
Wat gooi je weg en wat bewaar je, een eeuwigdurend dilemma. Sommige zaken gaan gemakkelijk en andere zaken vragen een diepe overpeinzing.
Ik werp even een blik in de doos met alle foto's. Ik kom ineens een hoop lollige foto's tegen en spreek mezelf toe dat ik weer verder moet.
Uiteindelijk gaat de oude broodtrommel open waarin een groot deel van mijn leven besloten ligt. Er zit ook een stukje leven van Mr. T. in. Andere stukjes van zijn leven liggen verspreid door het huis. Zijn leven ligt in andere dingen dan mijn leven. Mijn leven zit in zelfgeschreven dagboekjes, briefjes en brieven van een veelheid aan personen, geboorte-, trouw- en overlijdenskaarten. Hier en daar vouw ik een brief of een kaart open en lees glimlachend met af en toe en traan wat woorden. Ik zucht de herinneringen weer terug in de verschillende laatjes in mijn hoofd. De broodtrommel gaat weer dicht.

Geen opmerkingen: