maandag 28 juni 2010

Een weekend in Zuid Limburg

De zaterdag begint met een uitgebreid ontbijt. Een wasje hier en daar.
Op weg naar een zeskamp en een barbecue met broers en zussen van de kerk, op een zonovergoten veld met veel fanatisme, hier en daar wat vals spel en een berg lol. Oververmoeid, maar voldaan rollen wij ons bedje in, waar het moeilijk slapen is in de warmte.
Ruim voor zeven uur worden we gewekt door het gekletter van ijzer van kraampjes. Langzaam laten we de dag beginnen. Terwijl Mr.T. beneden de broodjes maakt, lig ik nog wat en pak het Volkskrantmagazine. Ik sla een bladzij om; mijn oog valt op een stukje onderstreept met een krabbel 'daarom hou ik van je'. Ik glimlach terwijl een bel liefde in mij opstijgt.
We zien weer onze broers en zussen van de kerk en leuteren nog wat na met een kopje koffie. Thuis eten we nog een boterham, a la Mr.T., dus lekker, en stappen vervolgens op de fiets. Bijna 50 km en twee Alp D'Huezjes in de tropische hitte later zijgen we neer op onze ligstoelen in de tuin met een biertje en zien zo'n beetje heel Maastricht aan ons voorbij trekken, kijkend naar alle uitgestalde marktwaren, met op de achtergrond - nou ja, achtergrond - de plaatselijke zangers en bandjes.
We douchen en we eten een maaltijd a la Mr.T., dus lekker; we kijken nog een potje voetbal. Als dit de voorbode is voor de week vakantie die voor ons ligt...dan houd ik mij warm aanbevolen, dus doe maar, alstublieft. Dank U wel!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

zus 1: met een dikke kus voor jullie in deze week en hopelijk nog veel meer van dit....

Margreet zei

@ zus 1: een warm dank je wel!

V.en M zei

Is een prachtig begin van een welverdiende ontspannen week
V.en M.

Margreet zei

@ V.en M: en de week is al voor de helft voorbij en hij is zó heerlijk!