vrijdag 15 april 2011

Bemoei je er niet mee!

'Ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar....', en ze knikt in de richting van mijn ene hand met daarin een vaas en naar mijn andere hand met daarin twee bossen narcissen. 'Dat zijn geen tulpen', en ze wijst naar de actieposter waarop staat: gratis vaas ter waarde van €3,99 bij twee bossen tulpen.

Ik wijs met een vriendelijke glimlach, zonder wat te zeggen met mijn hand vol narcissen naar een andere actieposter waarop staat: twee bossen narcissen voor €4,99 + een gratis vaas ter waarde van €3,99. Ze kleurt rood tot onder haar oksels en mompelt 'sorry' en verdwijnt met gebogen hoofd verder de winkel in.

Ik had haar achterna willen schreeuwen: 'Dat je je ermee wilt bemoeien vind ik prima, nou nee, dat vind ik eigenlijk helemáál niet prima, maar als je het dan toch zo nodig wilt, begin dan niet te zeggen dat je je er eigenlijk niet mee wilt bemoeien. Dikke bemoeial!'

Maar dat heb ik niet gedaan, lafbek als ik ben.

Overigens heb ik de vaas en de narcissen weer netjes terug gezet. Ik had liever tulpen, maar die waren op.

2 opmerkingen:

Jan de Stripman zei

Mooi verhaal ! En ach... beter laf dan onvriendelijk...;o)

Margreet zei

@ de Stripman: Maar soms zou ik wel wat meer lef willen hebben.