maandag 4 juli 2011

Greet was met stomheid geslagen

Parkeersensoren op een Fiat 500.
U gelooft het niet?
Toch was het zo. Ik zag het echt.
Een knalgeel Fiatje, met een dame al bellend achter het stuur. Handheld, dat zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen.

Parkeersensoren op een Fiat 500.
Dat is net zoiets als parkeerhulp op je fiets.
Of zijwieltjes op een Harley Davidson.
Een bestuurder in een Porsche die niet harder dan 100 km per uur durft.
Of een vogel met een automatische piloot.
Of een leeslampje in het beeldscherm van je laptop.

Persoonlijk begrijp ik sowieso niet helemaal het nut van die sensoren.
Wanneer moet je nu werkelijk stoppen??
Mijn geliefde vader zegt dat je nog wel een stukje kunt als je die in zijn auto hoort waarschuwen dat je een object dicht nadert. Maar hoe ver is dat stukje? En wat is dicht?

Maar een set van die sensoren op de achterkant van een Fiat 500 is wat mij betreft een contradictio in terminis. Hoe moeilijk kan het zijn om een Fiat 500 in te parkeren?! Die past toch overal tussen en dan nog heb je meters over voor en achter.
Ik zou me doodschamen.

2 opmerkingen:

V.en M. zei

Wanneer je gekeken hebt naar het programma:DE SLECHTSTE CHAUFFEUR VAN NEDERLAND dan begrijp je dat het voor sommige mensen geen overbodige luxe is om sensoren op een Fiat 500 te hebben.
V.en M.

Margreet zei

@ V.en M: En deze dame valt dan ook absoluut in die categorie!!