maandag 2 januari 2012

Goede voornemens

Ik begin er niet aan.
Je hebt er niets aan.

Waarom zou je jezelf iets opleggen, waarvan je eigenlijk toch al weet dat je het na een tijdje weer laat versloffen? Waarom moet je je altijd op 1 januari iets goeds voornemen? Waarom niet op 28 juni? En waarom moet een een voornemen altijd goed zijn?

En ik zeg u: 2 januari is een stomme dag! De oliebollen zijn op. De voorraden zijn opgegeten. De kaarsjes kunnen uit. Iedereen gaat weer over tot de orde van de dag. Het leven gaat gewoon door.

Ik heb er dus niets mee. Al vind ik wel dat er in zijn geheel wat dingen zouden kunnen veranderen. Maar dat heeft in feite niets met het nieuwe jaar te maken. Als we met zijn allen gewoon eens wat aardiger tegen elkaar zouden zijn. Vriendelijk, met een glimlach. Niet direct in de aanval en de verdediging. Gewoon een beetje aardiger. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

'Begin de dag met een dansje. Begin de dag met een lach. Want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag, jaaaa, die lacht de hele dag.' Zoiets...

Verder wens ik iedereen al het goede, liefde en gezondheid voor 2012!

4 opmerkingen:

Jan de Stripman zei

En ik had me nu juist voorgenomen om...

Nou ja, vooruit, jij je zin...;o)

Gelukkig nieuwjaar, Margreet !

Margreet zei

@ de Stripman: Ach, iedereen moet doen wat hij wil doen, toch? Ook de beste wensen, Jan!

V.en M zei

Met stijve, ongeoefende spieren wordt het maar een raar uitziend dansje.Maar een glimlach kan al gauw.Moeten we doen!!
V.en M

Margreet zei

@ V.en M: Een dansje met stijve spieren is ook een dansje! Maar die lach, daar gaat het om. Dikke kus voor jullie.