vrijdag 10 februari 2012

Beestjes, allemaal beestjes

Zooooo broodkevers, jullie hebben natuurlijk net weer ons huis uitgekozen. En dan goed getimed met zijn allen tegelijk tevoorschijn komen en mij ontzettend aan het werk te zetten. Ik zat er echt op te wachten, om mijn voorraadkast eens lekker uit te mesten. Maar ik heb jullie bron van leven gevonden hoor, little basterds.

Maar zeg eens, wat is jullie nut eigenlijk, anders dan mij - en wellicht velen anderen met mij - vreselijk irriteren? Vertel dat maar eens. Jullie hebben niet eens een pagina op Wikipedia! Ja, onder jullie Latijnse naam: Stegobium paniceus, en daar staat me toch een partij nutteloze informatie op....tssss, wel 1 hele zin. Dat jullie uit de familie van de klopkevers komen. Het moet niet gekker worden.

Nou, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat jullie wel in het engels op Wikipedia zijn te vinden, als de drugstore beetle, de bread beetle of de biscuit beetle. En jullie vriendje is de tabakskever. De namen zeggen het al, jullie houden van meelproducten en jullie vriendjes van tabak.

Om er verder niet al te veel woorden aan vuil te maken. Ik wil jullie niet en ik hoef jullie niet. Dus nu wegwezen met zijn allen! En voor de stomme achterblijver heb ik nog dit te zeggen: I'll kill you!

Geen opmerkingen: