woensdag 1 februari 2012

Trrrrinnggggg!

Ik had het volluk al aan zien komen. Vanaf mijn positie op de bank is dat namelijk onvermijdelijk. En ik zit nogal eens op de bank de laatste tijd. Dus ik kan goed zien welk volluk eraan komt. Al komt er nou ook weer niet zó veel volluk.

Ik deed de deur open.
'Goedemiddag mevrouw, ik zal mij even voorstellen.'
Ik kreeg een hand. 'Ik ben bladerdiebladerdiebla.'
'Uh, hallo.' Ik vroeg mij heel even af of ik mijzelf ook moest voorstellen, maar zag daar van af.
'Ik kom even de zojuist bekendgemaakte energieprognoses met u doornemen. Ik ben, om het zo maar even te zeggen, uw energieadviseur voor deze middag.'
'Ik ben in het geheel niet geïnteresseerd.'
'Maar het kan u wel € 30,- op jaarbasis schelen en....'
'Prima, maar ik ben niet geïnteresseerd.'
'Oh, ok, nou, fijne dag dan verder.'
'U ook en succes. Daaaag.'
Ik deed de deur weer dicht.

Wat ik eigenlijk had willen zeggen, was dit:
'Energieadviseur, energieadviseur, je bent gewoon van Oxxio, want dat staat namelijk in koeieletters op dat keycord van je. Niks niet adviseren, de bedoeling is dat je mij een contract aan gaat smeren. Een beetje eromheen leuteren zodat je de voet tussen de deur krijgt. Heb je opgelet? Die voet zit er namelijk niet tussen! En al zou het € 300,- op jaarbasis schelen, ik teken nooit niet een contract bij Oxxio. En nou ophoepelen. Goedemiddag en goede zaken verder, maar niet bij mij.'

Dat had ik willen zeggen, maar ik zei het niet.

4 opmerkingen:

Jan de Stripman zei

Ja, je wil toch graag beleefd blijven, hè...

Margreet zei

@ de Stripman: Precies. Plus dat ik ook vaak pas de tegenwoordigheid van geest heb, achteraf.

Zus 2 zei

Ooit hadden we een relatie met oxio. Een hele slechte relatie waarbij we de scheiding een hele moeilijke was....en dat lag niet aan ons! Gelukkig heb ik een zus die bezint eer ze begint!

Margreet zei

@ Zus 2: En omdat ik die wetenschap van jullie slechte relatie met Oxxio nog in mijn geheugen wist te vinden, wist ik de beste man af te poeieren.