woensdag 9 maart 2011

Over schade experts en het logge verzekeringsapparaat


Zucht.

Nadat je je eerst door een menu van de verzekeringsmaatschappij heen hebt geworsteld, heb je eindelijk een echt en levend iemand aan de telefoon. Die levende persoon klinkt niet echt levend, maar het is dan ook maandagochtend, dus dat zij vergeven. Er zal binnen twee dagen een schade-expert contact met ons opnemen om de hele zooi door te nemen.

Wij maken braaf een lijst van alles wat weg is, zoeken bonnen of aankoopprijzen. En we wachten rustig af.

Maar weer eens bellen met de verzekeringsmaatschappij, want binnen twee dagen is er niet gebeld. Weer dat menu en dan een wachtrij. Eindelijk gaat de telefoon over en...ik ben weggedrukt. Dus weer helemaal opnieuw beginnen. Na een minuut of vijf heb ik dan de levende persoon weer en blijkt dat binnen twee dagen eigenlijk na twee dagen is. Het is een beetje druk. Ach.

Warempel, nog geen uur later belt de schade-expert. Die klinkt alsof hij al minstens 238 jaar in het vak zit en net een bijzonder zware carnaval achter de rug heeft. Hij heeft morgen een gat van 2 en een half uur, waarin wij nog net in te passen zijn. Ik zeg dat het goed is en bel met Mr.T, want die wil ook graag van de partij zijn. Al pratend bedenken we dat het handiger is om een beetje te schuiven met de tijd, want wij leven ook niet van de lucht en dus kunnen sommige zaken lastig verzet worden.

Aangezien ik geen telefoonnummer heb van Methusalem de schade-expert, bel ik maar weer naar de verzekeringsmaatschappij zelf. Menu, wachten, levend persoon. Deze zal een mailtje sturen naar Methusalem en die zal mij weer bellen.

Hij belt, met een grote dosis irritatie in zijn stem. Hij kan absoluut zijn route niet aanpassen, laat staan zijn tijdschema, en al helemaal niet de afspraak. Zijn woorden: 'Ik leg u wel weer op de stapel en dan kijk ik wel of ik er volgende week aan toe kom. Die week erna ben ik op vakantie.' Met andere woorden: zegt u het maar, kunt u op de tijd dat ik het wil en het alleen mij uitkomt, of anders moeten we nog maar zien of we uw schade dit jaar nog gaan behandelen. Tenminste, zo kwam het op mij over. Meneer de schade-expert was ook helemaal niet vriendelijk.

Woest bel ik maar weer de klantenservice. Menu, wachten, levend persoon. Eindelijk begrip. Maar ja, het is al bijna half 5 en dan is het lastig om nog wat voor elkaar te krijgen. De belofte is dat ik uiterlijk morgenochtend wordt teruggebeld met een oplossing om een schade-expert nog deze week te laten langs komen. Ik heb wel gezegd dat ik Methusalem niet meer hoef.

Zucht.

2 opmerkingen:

V.en M zei

We wensen jullie veel sterkte in het proces met de verzekeringsmaatschappij.
Helaas hebben we hier niet altijd de beste ervaringen mee.
V.en M

Margreet zei

@ V.en M: Wij dus ook niet, maar alles zal reg kom.