dinsdag 15 september 2009

Greet en de Vos

Vorige week moest ik even een wijkgenoot uit de kerk naar fysiotherapie heen en weer rijden. Het is vlak bij, maar voor iemand die even niet kan fietsen en met krukken moet lopen, is het dan een helse afstand. Dus ik reed mijn Vosje keurig voor. Ik stap uit en hoor: 'pling, pling, pling...' Het geluid wat je hoort als je lampen nog branden.
Tuurlijk, denk ik bij mezelf, ik wéét toch dat ik ze net uit heb gedaan! Gaat vanzelf weer over. Dat laatste is je regelrechte struisvogelpolitiek, maar soms werkt het.

Ik ga de tijdelijk minder mobiele wijkgenoot halen en met instappen weer: 'pling, pling, pling...'
We rijden naar het gezondheidscentrum, ik help de wijkgenoot met uitstappen en ga toch eens in mijn autoboekje loeren wat ik nu gemist kan hebben. Doe de deur nog eens een paar keer open en dicht, maar alleen maar: 'pling, pling, pling...'
Ik kom ineens op het briljante idee om toch eens te kijken of misschien mijn lampen niet een heel klein beetje blijven branden, ondanks dat ik ze uit heb gedaan. En ja hoor, ze branden, behoorlijk. Dus nadat ik de wijkgenoot weer veilig thuis heb afgeleverd, rijd ik door naar de garage. Daar aangekomen, jawel, gaan de lampen heel gewoon zoals het hoort, uit.

Ik loop naar de receptie van de werkplaats en leg het probleem uit. Er wordt een werkbon gemaakt en op het moment dat ik die teken, zegt de vriendelijke meneer: 'Het is waarschijnlijk de relais.' Ik zeg: 'Natuurlijk, u hebt er verstand van.'
Ik mag wachten en koffie pakken. Na ongeveer een kwartier is het klaar. Triomfantelijk legt de vriendelijke meneer het relais op de balie: 'Dit was de boosdoener.' Ik denk (misschien een beetje onaardig, maar daarom dacht ik het ook en zei ik het niet): het zal wel, als het maar gefixt is. Vervolgens als ik de rekening bekijk, zegt hij nog ter volledig nutteloze illustratie: 'Ik heb het relais uit een andere nieuwe auto moeten halen, want ik had ze niet meer op voorraad. Vanmiddag krijg ik nieuwe binnen en dan zet ik weer een nieuwe in de nieuwe auto. Dan hoeft u niet terug te komen.' Dus.....

Geen opmerkingen: