zaterdag 5 september 2009

Greet en onzinmail

Vandaag kreeg ik hem weer. Ik geloof dat ik hem nu al een keer of 4 in mijn inbox gekregen heb: 'de mail waarmee je geld kunt verdienen'. De strekking is dat als je gebruik maakt van Windows, je geld ontvangt voor iedereen die die mail ook weer doorstuurt en dat tot de 3e doorstuurder toe. De onderste mails zijn altijd allemaal hetzelfde. Altijd dezelfde personen hebben geld ontvangen van Microsoft en het opvallende is dat daar nooit mensen met succesverhalen bij komen. Wat wel gebeurt, is dat een groot aantal mensen deze mail hoplakee zo aan hun complete adresboek door mailen. Je weet namelijk maar nooit. Kom op mensen!!

De mens is blijkbaar zo ongelofelijk naïef als het gaat om geld. Honderden mailadressen liggen ineens voor het oprapen voor diegene op het wilde wijde web met minder goede bedoelingen. Mocht je dan toch de overtuiging hebben dat het geld met dit soort onzin gaat binnenstromen, laat mij er dan buiten of zet me dan in een blind copy. Ik heb niet eens Windows, ik heb een Appeltje!
Nee, Microsoft hoeft al die mailadressen niet te zien. Ze hebben er namelijk geen bal aan. Hoe gaat het geld naar je toekomen, zonder dat Microsoft een rekeningnummer van je heeft? Heeft iemand daar al eens aan gedacht? Ik denk het niet. Precies. I rest my case.

Geen opmerkingen: