vrijdag 9 juli 2010

Hoe een octopus een beschermd dier werd

Dat er een octopus ingezet wordt om een uitslag van een wedstrijd te voorspellen is eigenlijk al te gek voor woorden. Maar ja, de mens wordt blijkbaar een beetje van zijn lotje getikt als het gaat om voetbal. In ieder geval is Nederland een groot verwachtingsvol kloppend hart geworden.
Tot nu toe had de octopus alle voorspellingen goed, met als gevolg dat het arme beest nu beveiligd moet worden, omdat er boze Duitse fans zijn die de achtarmige wereldberoemheid bedreigen. Een dier! Alsof dat beest er iets aan kan doen.
Het Nederlandse Sea Life heeft hem al een plek aangeboden, maar alleen als hij Nederland als wereldkampioen zou tippen. Die asielaanvraag kan hij dus ook op zijn buik schrijven.
Er is in ieder geval nog hoop voor Oranje. In 2008 werd Paul ook al ingezet bij het EK voor het zelfde doel. Ook toen had hij alles goed, behalve de uitslag van de...jawel, finale.

Ik? Ik ga er nog gewoon voor. Ik geloof toch niet in die voorspellingen.
't Is wonderbaarlijk, dat geef ik toe, maar ik vertrouw volledig op 'onze jongens'.
Maar die Spanjaarden kunnen ook een leuk potje voetballen...
Ik hoop dat mijn hartje het houdt zondag.

5 opmerkingen:

Iris zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
zus 2 zei

om mijn hartje te sparen: kijk ik ook nu niet

Margreet zei

@ zus 2: waarvoor wij je allen misschien wel later heel erg dankbaar zullen zijn!

V. zei

Als ouder zeg ik:"vermijd alle resico's ""
V.

Margreet zei

@ V.: ik zou zeggen: 'gaan met die banaan', maar ik ben nog jong en onervaren :)