dinsdag 1 februari 2011

Fantasie

Iedere keer als ik iemand iets talentvols zie doen, dan denk ik: dat kan ik ook!
Een schaatser die een wereldrecord rijdt in een spannende rit: ik kan het. Een danser die danst waardoor ik tranen in mijn ogen krijg: ik kan het. Een zanger(es) die zingt waardoor het vanbinnen bij mij helemaal stil wordt: ik kan het. Een voetballer met een waanzinnig mooi doelpunt: yep, ook dat kan ik. Snowboardend naar een Olympische medaille: lukt mij. Wereldkampioen veldrijden worden terwijl de ballen uit je broek vriezen: geen enkel probleem. Een schilderij maken waar mensen jaren na mijn dood een fortuin voor willen neerleggen: ik kan het. De sterren uit de hemel koken: peulenschil. Volle zalen trekken: been there. Een gebouw ontwerpen waar bussen Japanners op af komen om het te fotograferen: appeltje, eitje. 

Waarom ik niets met mijn talenten doe?
Mijn grootste talent is namelijk fantaseren.
Ik denk tenslotte ook dat ik een prinses ben.

6 opmerkingen:

Jan de Stripman zei

Fantaseren is ook een mooi talent ! En dan opschrijven en de Nobelprijs voor literatuur winnen. Kan niet moeilijk zijn...;o)

Margreet zei

@ De Stripman: Tsja, dat is dan het enige talent waar ik dan een tikkie onzeker over ben. Maar in mijn fantasie heb ik hem al in de kast staan, die prijs van Nobel.

Anoniem zei

Dat heb ik nou ook........al jaren........alleen........ik weet het zeker..........en dan zijn we dus samen van koninklijke bloede. Onze moeder heeft de meisjes weg gegeven aan een " eenvoudig " gezin.daarom zijn we ook zo goed terecht gekomen. Maar dat zwaaien.......het zit gewoon in de genen. Daaaaaaaag koninklijke zuster :-)

jos zei

als Thijme je prins maar is!!

Anoniem zei

ik heb dat ook met paardrijden en gitaar spelen. Nog nooit gedaan, maar ik weet zeker dat ik dat heel goed kan, toch? Ja ik weet het zeker.

Tút

Margreet zei

@ Anoniem (zus): Ik zwaai me een ongeluk hier achter het raam naar al die voorbijgangers. 'k Heb er een dagtaak aan!

@ Jos: Zeker, op zijn zwarte, stalen ros.

@ Anoniem: Niet proberen hoor, want dat is soms buitengewoon desillusionerend. Met die gitaar had ik het ook, maar die is inmiddels doorgegeven aan iemand met écht talent.