vrijdag 25 februari 2011

Snot, snotterdesnot, snotter, snotst

Ik blijf me erover verbazen hoeveel snot een mens in korte tijd kan produceren. Ik heb net mijn 134e liter bijeen gesnoten. Opsnuiven is ook een optie, maar dan gaan de holtes die vreselijk druk zijn met hun overproductie, in groot protest: 'Ja hallo! We hebben net die rommel naar beneden gestuurd, wat denk je waarom we het niet willen hebben?'

Ergens halverwege de boel opvangen in de ophaalmodus en dan doorslikken is ook niet de beste oplossing. De maag krijgt er ook een beetje genoeg van: 'Als er nu niet snel een stukje chocola komt in plaats van snot, sturen we de hele inhoud linea recta terug naar boven!'

Dus blijft over snuiten en nog eens snuiten, maar eens een keer niezen, en snuiten, snuiten, snuiten.

In bed is het ook zo'n feest. Als je gaat liggen, begint het te kloppen in de holtes, daar waar de hersenen dus niet zitten. En al snel voel je de boel vastlopen. Maar toch weet het snot nog door de verstopping heen te lekken. Dan ga je even verliggen en lijkt de leiding ineens weer volledig open te staan. Snuiten maar weer, en snuiten, weer eens even niezen, en snuiten, snuiten, snuiten.

Snuiten totdat de huid onder je neus aanvoelt als een grote schaafplek en je bovenlip voelt als de bovenlip van Daffy Duck.

Had ik u eigenlijk al verteld dat mijn snothuishouding een klein beetje van slag is?

6 opmerkingen:

Jan de Stripman zei

Dat klinkt lekker fris...;o)

In ieder geval beterschap er mee...!

Margreet zei

@ de Stripman: Je hebt er een beeld bij :-) ?
Dank voor de beterschap.

Jan de Stripman zei

Ja, een helder beeld ! Heb het zelf ook wel meegemaakt, vuilniszak naast het bed voor de papieren zakdoeken...;o)
Maar het is een goed excuus om een citroentje uit te persen, scheutje rum erbij, schep suiker en heet water. Mmmm...

Margreet zei

@ de Stripman: Die rum spreekt mij dan weer enorm aan!

Anoniem zei

U ook al? Ik snotter gezellig met je mee. Krijg het bed wel voor mezelf, want ik schijn het dak eraf te snurken. Dat is niet echt vrouwelijk, maar hé ten tijde van ziekte is alles veroorloofd, toch?
Beterschap famke!

Tút

Margreet zei

@ Anoniem: Die van mij blijft dapper naast me liggen, ik schijn het zelfs vaker te doen, dat snurken.
Jij ook beterschap!
Tuut terug