maandag 21 december 2009

Belevenis van een rode kater

Ik ben een rode - ja, net iets te dikke - kater, pas verhuisd. Dat vind ik niet erg, want ik heb mijn mand, mijn eten en de baasjes zijn hier ook. Maar ik heb een delicaat probleem, ik kan niet zo best poepen. En ik doe echt vreselijk mijn best. Overal probeer ik, pers ik, maar het resultaat is vaak maar een schamele. De moeite die je daarvoor moet doen gaat je niet echt lekker in je zitten.
Ik begon me steeds ellendiger te voelen. Blijkbaar zag mijn baasje dat ook, want ineens zat ik weer in die reismand. Mij wordt uiteraard niets gevraagd. Voor ik het wist zat ik bij een vreemde dierenarts. Hij was wel vriendelijk trouwens. Maar ik moest daar blijven, alleen, zonder mijn baasje, stel je voor!
Ik kreeg een prik en nog een prik met een slang aan mijn poot en een zak in de lucht en ik kreeg iets viezigs. Blijkbaar moest mij dat helpen poepen, maar helaas, maar weer twee keutels. Gelukkig hebben ze me die nacht met rust gelaten.
Maar de volgende dag! Mensenlief! Ik kreeg weer een prik en viel zomaar in slaap. Wat ze toen gedaan hebben, daar kan ik niet over praten. Ze noemen het een klysma geloof ik. Toen ik wakker werd was ik draaierig en suf en ik stonk!
Ineens stond mijn baasje weer voor mijn neus en mocht ik mee naar huis. Al snel lag ik in mijn eigen mand met een dijk van een bedspin. Moest dus een paar keer overgeven, maar ik geloof niet dat ze het erg vonden. Ze hebben wel vaak gezegd dat ik stonk. Ja, wist ik ook wel, maar ik was nog even te moe en te ellendig om er wat aan te doen.
Na een paar uur had ik wel weer honger en mocht ik wat eten. Ik begon me steeds beter te voelen. De dag erna was ik er weer! Er lag van dat witte spul buiten en ik vind het ge-wel-dig! Alleen waarom is het zo koud!

Wat betreft mijn delicate probleem? Dat is ook weer gewoon gelukt.

Ik heb wel graag dat mijn verhaal onder ons blijft, als het u blieft.

2 opmerkingen:

Iris. zei

Aaaooh. Wat zielig. ):..
Geef 'm maar een knuffel van mij, als hij niet meer stinkt. (A)

X.

Margreet zei

@Iris: ga ik doen. Dat zal hem goed doen :-).

X