donderdag 9 juni 2011

Greet wil het echt heel graag begrijpen...

...maar ik begrijp er echt de ballen van!

Ik heb een aantal van de medeweggebruikers al eens aangesproken op het vreemde en irriterende rijgedrag. Ja, U in de sleeëbakken en u boze mannen en u met de kapotte richtingaanwijzers, jullie waren het. Maar het lijkt wel of jullie mij niet horen. Of jullie luisteren gewoon niet. Maar ik begrijp het niet.

Wat is er mis met de meest rechtse baan, zodra er meer dan twee banen zijn? En waarom heeft u de neiging daar met zijn allen naast elkaar te rijden met dezelfde snelheid? Vroeger fietste u vast ook met zijn allen naast elkaar, lekker gezellig met elkaar praten. Maar in de auto is communiceren op deze wijze zo goed als onmogelijk.

Waarom gaat u op de één na linkse baan rijden met een snelheid van onder de 130 (ja, dat mag daar, ja), als er vijf banen zijn, zodat ik van de rechter baan helemaal naar de meest linkse baan moet, om u in te halen? Zo zigzaggend leg ik de meeste kilometers af.

Waarom moet u mij weer onmiddellijk inhalen als ik uw sleeëbak met mijn Vosje net heb ingehaald? Ziet u het als een verstoring van de pikorde als ik u inhaal?

Weet u het verschil wel tussen een rood kruis en een groene pijl? U kunt dus op de vluchtstrook rijden als er een groene pijl boven staat. Dit wordt in de volksmond wel de spitsstrook genoemd en is niet alleen voor dombo's die niet kunnen rijden en vrachtwagens. Hij is er ook voor u. Schieten we met zijn allen weer een beetje meer op en heeft de regering niet weer voor noppes geld over de balk gesmeten.

Waarom doet u uw lichten niet aan in een tunnel? Geeft het u het gevoel dat u in een Stealth rijdt als u volledig onzichtbaar de tijdelijke duisternis door crosst? De radar in mijn Vosje doet het toch niet en mijn rakketwerper is ook even uitgeschakeld, dus u kunt gewoon uw lampen weer aan doen.

Waarom koopt u in vredesnaam een Porsche als u niet van plan bent er harder dan 100 mee te rijden?

Dat zou ik nu wel eens willen weten.
De groeten maar weer.


8 opmerkingen:

Mr.T zei

Tja,....

Margreet zei

@ Mr.T: Tsja...?

V.en M zei

Voed jij ze maar op Margreet.Maar we wensen je daar veel sterkte mee.
V.en M.

Margreet zei

@V.en M: Moet de hele wereld wel eens een keer naar mij gaan luisteren!

Christiaan zei

Oeps...

Margreet zei

@ Christiaan: Hahaha, voel je je aangesproken? Goed zo!!

Christiaan zei

ja, 'k ga mijn Porsche dan toch maar verkopen ;-)

Margreet zei

@ Christiaan: LoL. Ik wil je ook wel een keer het gaspedaal aan komen wijzen :-).