zaterdag 13 maart 2010

Greet verwondert zich

Ik hoorde het toch echt.
Vogelgeluiden.
Vogelgeluiden, terwijl ik in mijn Vosje zat.
Mijn Vosje die stilstond, met draaiende motor, op een heel druk kruispunt, voor het rode stoplicht - uiteraard; omringt door vele auto's en naast mij een lawaaiige vrachtwagen.
Ik dacht even dat ik ze zag vliegen.
Maar ik merkte een paar reuze bomen op aan de rand van het kruispunt.
Daar zaten ze, de blije vogels.
Luidkeels zingend met zijn allen.
Zij weten het wel.
De lente is in aantocht.

En mocht u de komende maanden nog wat vertier willen beleven, kijkt u dan af en toe eens op www.beleefdelente.nl. Nu is er nog niet veel te beleven, maar het wordt spannender dan televisie, wat ik u zeg!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik hoorde gisteren een kievit!! En kievit???? Ja echt!! Ik zeg je: voor mij is de lente begonnen. Oké we vernikkelen nog levend als we in een trui buiten gaan staan, maar hij komt, hij komt die lieve goede LENTE!!!
Bij jullie trouwens eerder dan bij ons in "het hoge noorden". Das dan een voordeel als je wat zuiderlijker woont!

Tút

Margreet zei

@ Anoniem: Mooi he! Alle tekenen wijzen er op. Nu nog wat meer in de temperatuur inderdaad.
Voor je het weet hebben wij hier zomer :-).

Iris zei

Tja.
Op dit moment ben ik nat en probeer ik me op te warmen terwijl ik naar die troosteloze buien buiten kijk.
Aan het eind van de lente ben ik de Beleefdelente-verslaving die zich hier afspeelt helemaal zat, maar och,
Nu kan ik niet wachten tot die Pc weer 'dag&nacht' online is.

Liefs,.

Margreet zei

@ Iris: denk zon, veel zon! En je hebt een warm hart, dat helpt ook. Nog een paar dagen, dan is het echt lente, let maar op.
Kus

jos zei

Dank je wel voor de site.
Ik heb deze bij mijn favorieten gezet, dus kan er regelmatig op kijken.

Margreet zei

@ Jos: en nu maar hopen dat er een hoop te beleven valt!

V.en M. zei

21 Maart en 4 April liggen dicht bij elkaar.De lente en het nieuwe leven komt echt.
V.en M.

Margreet zei

@ V.en M.: alle reden voor goede moed. Hij zegt immers: wees niet bang, Ik ben bij je!