dinsdag 3 augustus 2010

Greet liet zich overvallen

Zaterdag was ik ongevraagd en plotseling in een strijd verwikkeld met een of ander insect.

Wat er gebeurde. Ik zit rustig in de tuin, minding my own business, en ik voel wat kriebelen in mijn hals. Logische reactie is met de hand naar de kriebelende plek. Ik ben van de logica, dus mijn hersens hebben hier al automatisch gevolg aan gegeven. Onmiddellijk voel ik een stekende pijn, terwijl ik het beest wegsla, welke zich vervolgens in het niets oplost, want het is nergens meer te bekennen. Een onzichtbaar, zonder te waarschuwen en zonder te vragen, stekend monster.

1-0 voor het beest.
Resultaat: één dag stekende en brandende pijn plus een halve nek in felle, rode gloed en tot de dag van vandaag heftige jeuk.

4 opmerkingen:

Mr.T zei

Niet geheel onnoemenswaardig, het heldachtige optreden van Mr.T, die met gevaar voor eigen leven een medische zuigzoen heeft toegepast.

Margreet zei

@ Mr.T: je kunt niet altijd de heldenrol toebedeeld krijgen...

Anoniem zei

Nou dan denk ik dat het niet 1-0 staat, maar 1-1. Jij een stekende pijn en jeuk en ik denk dat het het laatste wapenfeit van de insect geweest is. Schrale troost, dat beest pakt je niet nog een keer!
Sterkte!
Tut

Margreet zei

@ Anoniem: mmm, ik twijfel of het beest het leven heeft gelaten en bovendien had ik hem liever vóór de steek al dood gezien!
Tuut