woensdag 18 augustus 2010

Wie goed doet, goed ontmoet

Zaterdag bij het ontwaken sijpelde er naast al het ellendig nieuws een opmerkelijk berichtje mijn hersens binnen. Een vrouw in Amerika leende haar creditcard uit aan een zwerver, omdat ze geen geld bij zich had. Hij kocht vervolgens wat noodzakelijk spul voor ongeveer 25 dollar en bracht de creditcard daarna weer bij haar terug.

Dit is zo'n bericht dat je eigenlijk een paar keer moet horen en lezen, wil je het geloven. Ik heb een paar dagen afgewacht, omdat ik ergens bedacht dat het misschien toch een grap zou zijn of verzonnen.

Maar nee hoor, het bericht bestaat nog steeds in zijn oorspronkelijke vorm. Ziet u wel dat de wereld een gouden randje kan hebben?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

En dan de reactie van beide, de gulle gever had geen moment getwijfeld en de gelukkige ontvanger wilde het vertrouwen niet beschamen. Jammer dat het een nieuwsfeit is, het zou normaal moeten zijn, maar heerlijk om te lezen!
Tut

Margreet zei

@ Anoniem: het dubbele goud er in is ook wat nog steeds in mijn hoofd blijft hangen. De vanzelfsprekendheid van vertrouwen bestaat dus gewoon!
Tuut

V. zei

Ik moet bij het gebruik van de creditkaart altijd mijn handtekening zetten.??????
V.

Margreet zei

@ V.: ...en wordt die altijd goed gecheckt? Iedereen kan denk ik wel een handtekening namaken. Ook is vaak bij bestellingen (al dan niet via internet) een creditcardnummer voldoende.